V zmysle usmernenia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu k hodnotenie žiakov základných škôl v čase mimoriadnej situácie, spôsobenej prerušením vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020, vydáva riaditeľ školy ZŠ Narnia nasledovné usmernenie k hodnoteniu žiakov v školskom roku 2019/20:
Z usmernenia ministerstva vyplýva, že podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získava učiteľ̌ v čase prerušeného vyučovania v školách najmä̈ z portfólií́ žiackych prác. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, samostatné praktické́ práce spracované žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka.
Neodporúča sa hodnotiť písomné práce a testy. Na druhej strane si uvedomujeme, že najmä v ťažiskových predmetoch ako sú slovenský jazyk a literatúra, matematika a anglický jazyk je nevyhnutné získavať spätnú väzbu aj formou overenia kognitívnych vedomostí. Preto súčasťou hodnotenia žiackeho portfólia môžu byť aj krátke testy či bleskovky.
Hodnotenie učiteľ zapisuje do Pointbooku štandardným spôsobom, pričom nie je potrebné, aby zadal 100 bodov hodnotenia. Pri čiastkovom hodnotení je dôležité, aby percentuálne hodnotenie bolo doplnené aj vhodným slovným komentárom. Minimálny počet známok v predmete sa určí na metodických či predmetových komisiách.
Výchovné predmety (telesná výchova, výtvarná výchova, hudobná výchova, technika), nebudú klasifikované známkou, ale slovným hodnotením „absolvoval“.
Záverečné hodnotenie jednotlivých predmetov bude vykonané štandardnou známkou na základe priebežného hodnotenia s výnimkou prvého ročníka, kde bude vykonané slovné hodnotenie.
V čase mimoriadnej situácie je vo výnimočných prípadoch možné určiť pred postupom do vyššieho ročníka preskúšanie u tých žiakov, ktorí zo subjektívnych príčin neplnili požiadavky dištančného vzdelávania.
Mgr. Marek Golian
riaditeľ ZŠ Narnia